Lekker relaxen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Lekker relaxen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Lekker relaxen!

Door: Maus (Webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

14 September 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensen!

Na een korte nachtrust zijn we dan eindelijk in Bonaire.

Vanmorgen vroeg werden we om 0200 uur gebeld (door het taxibedrijf) dat er al om 0230 een taxi bij het hotel zou staan. Dit omdat de vlucht een uur eerder ging dan gepland.

Dus wij natuurlijk er als een speer uit om de laatste dingetjes te doen.... douchen etc.

Met een rap tempo werden we om klokslag half drie door de toegezegde taxi naar het vliegveld toe geraced.

Eenmaal daar aangekomen snel ingecheckt en afwachten maar. De reden van het eerdere vertrek werd ons deels duidelijk toen we naar de bus moesten die ons naar het vliegtuig bracht. Er stonden een aantal zwaar bewapende gorilla's en dikke vette jeeps met een grote limo naast de deur.

Ik grapte nog tegen vrouwtje lief dat er een of andere hoge bobo bij ons in het vliegtuig zou komen te zitten.

En verdomd...... de president van Suriname vloog met ons mee naar...... jawel Venezuela!
Die kant moesten we dus helemaal niet op!
En de mensen kennen me daar nog van een aantal jaartjes geleden....

Maar ja, de vriendjespolitiek en burocratie vieren tegenwoordig hoogtijdagen in het Surinaamse dus werd er even een aanpassing aan het vliegschema gemaakt.

Gelijk heel Suriname in rep en roer want te vroeg komen is heel wat anders dan het Surinaamse kwartiertje! Dus in plaats van het gebruikelijke te laat komen moest iedereen nu dus een uur vroeger.

Door die lullo hebben we er dus anderhalf uur langer over gedaan om naar Bonaire te komen.

Aangekomen op Caracas (Venezuela) stonden de sluipschutters op het dak, de mariniers langs de airstrip en een hoge delegatie hem al op te wachten.

Mannen met oortjes in te krappe colbertjes en een rare bult op hun zij ;) kwamen naar de trap gerend, propte de heer Venetiaan in een gereedstaande gepanserde limo en scheurden weg.

Op zich wel eens leuk om te zien... maar om dan vervolgens nog eens een uur voor jan lul op de baan te staan sloeg nergens op.

Nadat we de vlucht hebben voortgezet kwamen we om 0900 uur plaatselijke tijd aan op Curacao.

De koffers ingecheckt een paar peuken naar binnen geslurpt en door de douane heen voor de securitycheck. Toen moest ik mijn rugtas openmaken omdat er iets niet in de haak was.

Nee lieve beeldbuiskindertjes het waren geen bolletjes of andere dingen zoals jullie gelijk wel zullen denken!

Ik had van Geetha gisteravond een afscheidskado gekregen in de vorm van een fles Surinaamse rum.

Nu blijkt dat sinds vandaag deze dingen niet meer mee mogen in de hand bagage. Dus kon ik 3 dingen doen:

1. Helemaal in een keer soldaat maken met als gevolg dat ik niet meer mocht vliegen
2. Achter laten in Curacao. ( een ware doodzonde)
3. In de ruimbagage stoppen.

Ik heb dus voor het laatste gekozen en moest dus weer de tas tevoorschijn toveren, die ik al reeds op de bagageband had gezet.

Toen ik dus even op mijn manier tegen die man achter de balie heb gezegd dat hij hier wel wat eerder mee had mogen komen... gaf hij toe dat hij dit wel even had mogen vertellen. Hij is toen hoogstpersoonlijk mijn tas gaan zoeken.

5 minuten later zat ik tussen de sokken, onderbroeken, t-shirts en alle andere dingen midden in de vertrekhal. Als een ware alcoholist een fles rum weg te douwen in de kleding.

Uiteraard wel netjes want, anders werd vrouwtje lief boos en dan krijg ik klappen van haar....( kan wel zien wie de broek aan heeft he?)

Uiteindelijk weer naar de securitycheck in voor een controle en toen naar de gate.

Precies op tijd (zelfs iets eerder) vertrokken we (wederom met een propeller vlietuigje) naar het zonovergoten Bonaire. (op Curacao regende het namelijk keihard toen we aankwamen)

We zitten in een keurig appartementje en vlak aan het strand!

Ik ben al even de omgeving wezen verkennen en bij de plaatselijke duikschool heb ik al info ingewonnen. De planning is dat ik een vervolgcursus ga doen. (zondag en maandag) en daarbij minimaal 5 duiken ga maken waaronder een avondduik en onderwaterfotografieles ga volgen.

Denise gaat weer haar overheerlijke lichaampje en billetjes bruinen en lekker genieten van de zon.

We hebben net even boodschapjes gedaan en gaan nu even lekker eten en wandelen over de boulevard. (lekker romatisch he dames? ;) )

Daarna lekker vroeg onder de wol en morgen zien we wel weer....

We plaatsen van de week wel weer even een berichtje voor de leesverslaafden onder jullie...

Tot van de week! (overmorgen ofzo of daarna of niet....)

Groetjes,

Maus en Denise

  • 14 September 2006 - 23:42

    Niels:

    Maus, wat heb je gedaan in Venezuela dat ze je nog kennnen????

    Regen in Curacao... dat klinkt bekend in de oren, jammer dat jullie daar niet wat langer gebleven zijn om iets te kunnen zien... maar ja Bonaire is net zo mooi!

    Geniet nog maar lekker en tot horens!

    Kus Niels

  • 15 September 2006 - 13:03

    Remco:

    zeg maus konden ze je niet meteen houden daar.

    volgens mij zou je dat niet eens erg vinden hhihihihihihihihi

    groetjes uit zonnige AMSTERDAM

  • 15 September 2006 - 13:04

    Remco:

    Ene even een vraag aan jullie


    FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S FOTO`S

  • 15 September 2006 - 18:15

    Cynthia:

    Maus, zlefde vraag als Niels, wat heb je gedaan in Venezuela!! Maarre...er zijn er inder ons maar weinig die met een heuse president hebben gevlogen..hahah..het kost je een uurtje slaap maar dan heb je ook wat!! Nu ff lekker relaxen daar op Bonaire...Denies, word niet te bruin, want mijn kleurtje is er alweer bijna af..;-)En Maus, doe voorzichtig daar onder water!!!! Maar blijf lekker genieten, de tijd gaat al snel genoeg!!....Have fun en be careful..
    Kus nichie

  • 17 September 2006 - 12:16

    Leonie:

    Haha, wat een verhaal!! Maar je hebt wel weer iets bijzonders meegemaakt!!! En nu ZON..... mmm,lekker hoor. geniet geniet!!Kijk uit met duiken en goed insmeren! En inderdaad als jullie weer wat foto's kunnen plaasten???? Dikke kus, Leonie

  • 17 September 2006 - 16:11

    Coby:

    hoi droppies,
    Eindelijk kan ik weer eens achter de computer, ja! samen delen he! de een iets meer als de ander.
    Maar zoals gewoonlijk genieten jullie weer volop van deze vakantie, en dat is het belangrijkste.
    Nou drop geniet jij van het zonnetje op Bonaire, en Maus ik ben jaloers op je, het lijkt me te gek om tussen die prachtige vissen te duiken (heb ze natuurlijk gezien op Curacao) misschien gaan we ook wel die kant op en ga ik nog iets gek doen op mijn oude dag. (leren duiken)

    Dikke kus voor beide.
    Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

Weer thuis

11 Juli 2007

Op naar huis

09 Juli 2007

Warm Kaapstad

07 Juli 2007

Bekeuring!

05 Juli 2007

De Tuinroute
Maurice en Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 28342

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2008 - 26 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: