Warm Kaapstad - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Warm Kaapstad - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Warm Kaapstad

Door: Maus

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

09 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Joho...!!

Weer even een bericht uit het warme Zuid Afrika.

We zitten nu in de moederstad van Zuid-Afrika oftewel Kaapstad.

Gisteren zijn we hier aangekomen en hebben al een aantal dingen gisteren en vandaag gezien. We zijn naar het waterfront geweest (soort boulevard) met allemaal shoppingmalls en restaurantjes.

Erg leuk maar mega toeristisch. Verder nog even de plaatselijke markt opgeweest en Denise heeft haar onderhandlingstechniek tot in de puntjes laten gelden.

Met zinnen zoals " I know i'm killing you but 50 is a good price" en de woorden "Kijk maar eens naar mijn mooie blauwe ogen" en dan de "ik ben heel erg onschuldig" blik is dit een dodelijke combinatie. (en dat in willekeurige volgorde)Dit kon geen een verkoper weerstaan, zelfs ik niet. En ik kreeg zelfs een beetje medelijden voor de boys.

Wie kan nou niet een mooie blondine met prachtige blauwe ogen weerstaan? Zelfs ik ben voor de bijl gegaan.

Resultaat?? wehebben we een tas vol souvenirs mee.
Pakezel Maus heeft zich weer een bult lopen slepen.....

Vanmorgen zijn we naar de tafelberg geweest en genoten van het gigantische uitzicht. Wat is dit mooi zeg!! Een paar mooie foto's gemaakt (o.a van robben eiland) en gekeken en geluisterd naar het afvuren van "The Noon Gun". Een groot kanon wat elke dag om 12:00 uur smiddags wordt afgevuurd. Schijnt een oude traditie te zijn uit de tijd van de VOC.

Om meteen maar in de VOC stijl te blijven hebben we fort " Kaap de goede hoop" bezocht. Ik vond dit toch wel erg leuk om te zien hoe ze dat vroeger allemaal voor elkaar wisten te brengen.

De plannen voor de rest van de laatste dagen?

Rustig aan doen en nog even genieten!!
Morgen gaan we lekker cruisen over het schiereiland naar het zuidelijkste bewoonbare puntje van afrika. Oftwel de kaap de goede hoop zelf.

En woensdag naar Robbeneiland. Je weet wel het eiland waar Nelson Mandela 26 jaar heeft vastgezeten!!! Lijkt mij erg indrukwekkend en zie ik wel naar uit om naar toe te gaan.

Woensdagavond gaat om 2300 uur onze vlucht terug naar het koude kikkerlandje.
Nou heb ik gelezen dat het top weer wordt maar klopt dit ook?
Ben heel erg benieuwd!!! Nemen we dan echt het mooie weer mee terug???

Laat het ons maar weten...

Verder nog even over de bekeuring...

IK HEB HEM NIET BETAALD EN IK HEB GEWONNEN HAHAHAHA

Sorry meiden maar ik heb de (korte) broek aan. Totdat we thuis zijn dan....

Kon hem ook niet betalen want het kantoor was dicht en ging pas vandaag open en ik ga geen 250 km terug rijden voor 50 eurie.

Maar goed ik begin op mijn vrouw te lijken met de lange verhalen dus ik ga ermee kappen.

Tot laters en wellicht tikken we nog even een laatste berichtje hier vandaan woensdag ofzo.

De mazzel!

Maus en Denise

  • 09 Juli 2007 - 14:20

    Paps En Mams:

    Waaaaar heb jij gelezen dat het mooi weer wordt, hiero! Toch niet in de brochure van de Efteling? Vandaag konden we onze lol op, onweer, reeeeeeeeeegen en blikseminslag! Nog geen 24 uur gerug en ik wil al weer weg! De verwachtingen zijn niet erg gunstig op korte termijn in Europa. Wij denken erover om de caravan de stalling in te trappen en weer iets te boeken, zoek de zon op (liedje)zeker fijn! Zien jullie wel (voordat wij weer vertrekken). Geniet nog maar effe lekker! paps en mams

  • 09 Juli 2007 - 14:49

    Laura:

    Welles, volgens de krant wordt het aanstaand weekend rond de 30 graden maar zondag onweer onweer en nog eens onweer! O ja, ma zal ikkes de politie nog even bellen voor je je sleurhut een trap geeft? Magriet wilde ook belle maar je hut stond niet voor de deur hahahahahaha.
    Maarre broerlief, ik zou nog maar niet te vroeg juichen, je moet nog door de douane, dus je weet nooit of je wel of niet moet betalen he?!
    Veel plezier nog enneh, geen gekke dinges doen enzo he?
    kussie je zussie

  • 09 Juli 2007 - 19:42

    Mamsje:

    Hi droppie's

    Effe lekker betalen die rekening, want ik wil jullie wel alle 2 op Schiphol zien, toch!!!!

    Ik kom jullie trouwens ophalen.(zoals afgesproken) Maar geef nog wel eerst alle informatie door. (Maus, je zou het voor mij nog op de mail zetten)

    En wat betreft het weer. HET WEEKEND WORDT VOLGENS DE WEERMAN "ZONNIG".
    Laten we het hopen!

    Kus, VUT

  • 09 Juli 2007 - 20:13

    Chantal:

    hey afrikaantjes......

    YEP ECHT WAAR HET WORDT VAN HET WEEKEND HEEL MOOI WEER MET HOGE TEMPERATUREN.
    maar jullie genieten nog volop vanuit de berichten te horen,en houden zo nog 2 dgn en het zit er op.
    maar maus BETAAL NOU GEWOON DIE 50 EURO,straks kom je gewoon het land niet uit,en daar zit jou vrouwtje niet op te wachten toch.
    nou zussie en zwagertje we wachten jullie laatste berichtje nog ff af,en dan OP NAAR HOLLAND TERUG.

    KUS CHANNIE

  • 10 Juli 2007 - 15:44

    Maus:

    Hallo allemaal,

    Voor de mensen die het leuk vinden....
    even zo een berichtje omdat ik niet in mijn mail kan komen.

    We komen terug met vlucht KL 0598 vanuit Kaapstad.

    Als alles goed gaat landen we om 11:10 op schiphol aanstaande donderdag.

    Ik hoop dat het mooi weer word.....

    Groetjes Maurice

  • 10 Juli 2007 - 16:40

    Luc:

    Wij zijn weer terug van 'n heel zonnig Corfu en vinden het koude en trieste Holland niet leuk. Daarom ga ik weer even kijken of er nog wat te boeken valt.
    Wij gaan nu even al de berichten nalezen die jullie gestuurd hebben.
    Goede vlucht terug en kijk uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

Weer thuis

11 Juli 2007

Op naar huis

09 Juli 2007

Warm Kaapstad

07 Juli 2007

Bekeuring!

05 Juli 2007

De Tuinroute
Maurice en Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 28330

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2008 - 26 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: