De Tuinroute - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu De Tuinroute - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

De Tuinroute

Door: Maus

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

05 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,

Hier weer even een berichtje van ons.
In ons vorige verhaal had ik geschreven dat we waarschijnlijk vanuit het plaatsje waar we nu zitten iets op de site zouden zetten dus bij deze.

Afgelopen dagen zijn we dus verbleven in PE en dat was best wel leuk maar ook oppassen. S’ avonds niet op de stranden en als je weg wilt dan alleen maar met de auto.

Maar PE is niet alleen maar misdaad wat de klok slaat hoor….
We zijn naar een heel groot winkelcentrum geweest waar ze van alles hebben.

Dat we aankwamen leek het wel Eurodisney. Je weet wel zo een park waar muziek uit de lantaarnpalen komen en alles er schoon uitziet. Beetje onwerkelijk dus.

Maar goed we hebben hier dus lekker gegeten en een filmpje gepakt.
Ja je leest het goed…… effe naar de bios.
Shrek 3 gekeken en helemaal in een deuk gelegen!!

De volgende dag hebben we een City tour gehad en nog even lekker op het strand gewandeld en ik ben nog even bij de collega’s gaan kijken toen Denise lekker lag te slapen smiddags op de hotelkamer.

Ik moet eerlijk toegeven dat wij het zo slecht nog niet hebben bij ons.
Oude spullen en alles rot bijna van ellende uit elkaar. De nieuwste auto die ze hebben is 21 jaar oud !!! En ik dacht dat ik het op mijn werk met oude troep moest doen!!!!

Na mijn bezoek aan de vrienden van de brandweer ben ik Denise wakker gaan maken en hebben we nog even een pizza gegeten en zijn daarna lekker onder de wol gekropen.

Na PE achter ons te hebben gelaten zijn we vertrokken richting Kaapstad via de tuinroute. Denise zal hier wel het een en ander over vertellen van de week ofzo.

We zitten nu dus in een heel gezellig vissersdorpje wat vroeger is opgezet door goudzoekers die hier hun geluk kwamen beproeven.
Wellicht kennen jullie het einde al maar inderdaad ze vonden hier dus geen kont.
Op een paar kleine klompjes na dan…..

Dus rond de eeuwwisseling van 1800 -1900 vertrokken ze masaal naar Johannesburg waar ze dus wel een hoop goud vonden en daar ook die stad is door ontstaan.
Hadden ze dat dus hier gevonden waar ik nu zit dan was dit lang niet zo een gezellig plaatsje geweest al swat het nu is.

Maar goed waarom vertel ik dit?
Juist omdat we dus een goudmijn hebben bezocht en een kleine mini hiking tour van ruim 3 kilometer hebben gedaan langs, door en over kleine riviertjes e.d.

Morgen gaan we naar Oudtshoorn een dorpje wat bekend staat om zijn struisvogels.
Waarom? Dat hoor ik morgen ongetwijfeld. En waarschijnlijk gaan we ook op zo een Pino rijden…..maar eten kan ook. Schijnt nog best wel lekker vlees te zijn ook!

Overmorgen gaan we naar Swellendam en dat is alleen een tussenstop omdat anders de afstanden om te rijden te lang zijn.

Dus waarschijnlijk mailen we jullie of vanuit Swellendam (als daar iets te vinden is) of vanuit Kaapstad.

Daar hopen we zondag aan te komen.

Even alvast een paar feiten op een rijtje:

* Inmiddels hebben we er al ruim 3000 kilometer opzitten
* 2 banden versleten (een lek en een onbruikbaar)
* 1 keer alle kleding laten wassen
* 1200 fotos gemaakt
* 25 korte filmpjes gemaakt
* 1 film van een uur
* 14 verblijfplaatsen gehad (Hotels of B&B)
* Regen, harde wind maar vooral ZON gehad

En volgens mij zijn we beide “ietsjes” aangekomen van al dat lekkere eten hier…

Verder weet ik niets meer te lullen, dus jullie doen het maar hiermee….

De ballen en tot laters!

Groeten,
Maus, en natuurlijk ook van Denise.

Ps. Ik ga nu effe wat eten denk ik……

  • 06 Juli 2007 - 07:55

    Luc:

    Hallo Z.A. hier Corfu, het is me gelukt om jullie reisverslag te lezen hier in Corfu wat een reis maken jullie. Wij zien alleen maar wilde getatoeeerde Engelse. Wij zijn dinsdag weer terug in Holland en dan ga ik het allemaal op mijn gemak goed nalezen. Ik hoor wel over het ophalen van jullie, nog mooie trippen daar in Z.A. en blijf bij de tijd.

  • 06 Juli 2007 - 09:00

    Floortje:

    Joehoe,
    Wederom een erg leuk stukje om te lezen, vooral op de vrijdagochtend met het meest depressieve weer buiten!
    Ben afgelopen weekend ook naar Shrek 3 geweest.. te geestig!!
    Maar ben erg benieuwd hoe het berijden van de struisvogels jullie afgaat, dus gerne pics op de site :-)

    Oeh zijn jullie dit woord nog toevallig tegen gekomen: voor-niets-nie-bang-nie-beesie..

    Lfs
    floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

Weer thuis

11 Juli 2007

Op naar huis

09 Juli 2007

Warm Kaapstad

07 Juli 2007

Bekeuring!

05 Juli 2007

De Tuinroute
Maurice en Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 28333

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2008 - 26 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: