Bekeuring! - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Bekeuring! - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Bekeuring!

Door: Maus

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

07 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Swellendam

Even een kort berichtje van Zuid Afrika.
Om maar weer met de deur in huis te vallen..... ik heb een bekeuring te pakken voor het negeren van een stopbord.

Ja jullie lezen het goed. 500 rand oftewel 50 eurie.

Mooi niet dat ik die ga betalen met alle fouten erin enzo. Zelfs mijn naam is verkeerd. hahahahaha ze denken dat mijn achternaam purmerend is en mijn rijbewijs nummer mijn geboortedatum.

Dus allemaal juridische fouten.
Er viel niet over te praten en ik kreeg gelijk te horen dat ik een "fine" kreeg.

Maar goed de aanleiding was dus dat we naar een internetcafe aan het zoeken waren. Ach je kent het wel.... zoeken in de auto en ergens op gefocust zijn en allesbehalve een stopteken.

Maaaaarrrr.....
Dat wilde we dus niet op de site zetten.
Waar we dus hiervoor naar toe gingen was om te vertellen dat we naar een grot zijn geweest met stalagtieten en stalacmieten. Best wel leuk om te zien.

Verder barst het hier van de struisvogels en nee we hebben er niet op gereden. Mijn god wat zijn die beesten lelijk zeg. Maar ze smaken wel lekker!

Gisteren dus een struisvogelbiefstuk gegeten en die was echt wel lekker.
Smaakte net zoals gewone biefstuk alleen malser. (noem me maar een kanibaal)

Verder verbleven we in een top guesthouse. Super lekkere bedden en heerlijk geslapen. Denise heeft weer liggen weken in bad en ik heb lekker tv gekeken.

We zitten nu in Swellendam waar op zich niet zo veel te beleven is. Morgen lekker naar Kaapstad voor de laaste paar dagen.

Berichtje volgt vanaf daar.

Groetjes,

Maurice en Denise

  • 07 Juli 2007 - 12:11

    Denise:

    Ja dorrie, dorrie, dorrie nog eens aan toe. Jullie begrijpen zoals het gaat in een goed huwelijk zijn we het er nog niet over eens of we de bekeuring nu wel of niet moeten betalen. Ik zeg natuurlijk van wel, maar Maus zegt ' Nee ben je gek, alles staat er fout op. Straat naam verkeerd, naam verkeerd'. Maar ja nu nog 500 rand, ...... Dadelijk krijgen we meer....

    Hmmm dit appeltje moeten we nog even gaan schillen.

    Jullie horen wel wie er heeft
    gewonnen:-)
    Ik zou zeggen, start een poule! Wie zegt Denise, wie zegt Maus. Leuk!

    Na ja we gaan nu iig wel stoppen bij een stop bord en letten op de snelheid. Onze Learning!

    Op naar Kaapstad! Zin in!!!!!

    Kus Denise


  • 07 Juli 2007 - 20:33

    Chantal:

    hey afrikaantjes........

    hihihhi ik lach me rot hier.......
    jullie een bekeuring,ja maus je moet nu toch wel weten na 3 weken Z.A dat alles links van je staat HIHIHHIIIIIII.
    ik ben blij dat ik alles lekker op mijn SPARTA doe en nog NOOIT een bekeuring heb gehad hahahaaaaaaaa.
    voor de rest ben ik blij dat alles (na z'n bekeuring dan)lekker met jullie gaat en weer volop aan het genieten zijn.
    en wat betreft yep ik weet het struisvogelbiefstuk(zoals het hier heet in nederland)is erg lekker,en lekker mals.
    ik heb het al een keer gegeten,en het was erg lekker,nog lekkerder als gewoon biefstuk.
    voor de rest hier in holland is het erg koud,GEEN ZOMER VAKANTIE,,,MAAR HERFST VAKANTIE......
    nou zussie en zwagertje,,,voor de laatste dagen die jullie nog te gaan hebben HAVE FUN en vooral ENJOY......

    DIKKE KUS CHANNIE,EN AANHANG.

    PS: TUURLIJK GEEF IK DENISE GELIJK,BETAAL DIE BEKEURING.
    1-O VOOR DENISE.




  • 07 Juli 2007 - 22:08

    Maaike:

    Hola!!

    Alles gaat helemaal top daar he?!
    Wat een gave foto's! En erg leuke verhalen, Ik moet zeggen die zulu klederdracht staat jullie erg goed, ik zou er niks meer aan veranderen.

    Die bekeuring wordt een klein punt van discussie, ik zeg Denise gaat winnen, maar dat gaat wel ff duren.

    Fijne laatste dagen!!
    dikke kus, Maaike

  • 09 Juli 2007 - 07:28

    Laura:

    Wat een sh*tsite! Ben nu dit bericht voor de 3e keer aan het schrijven dus houd het nu kort.
    Geef Aub voor eens een keer het vrouwtje gelijk! Wees verstandig! je weet nooit hoe gestoord die zulu's zijn en wat voor verassingen ze voor jullie hebben op de luchthaven! Dussss....... ik stem voor denise (jaja ik weet t van je fam moet je het hebben, maar tis voor je eigen bestwil).
    Anyway, geniet er nog maar lekker van want voor je het weet is t voorbij.
    dikke kus je (schoon)zus
    ps je guppen hebben het prima naar de zin en ik heb je schepnet gevonden.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Juli 2007 - 10:57

    Leonie:

    Sorry maus.... maar uh.... DENISE GAAT WINNEN!!!!!!!!!!! En terecht! Betalen die boete! kus

  • 09 Juli 2007 - 13:41

    Chantal:

    hey afrikaantjes.....

    ja weer ff een berichtje uit holland.

    MAUS HET STAAT 4-0 VOOR DENISE.......

    hier alles goed,en als het goed is komt het mooie weer eraan.
    weersverwachting voor aankomend weekend,,
    28 GR dus jullie nemen het mooie weer mee joepieeeeeeeeeeeeee.
    de zomer kan gaan beginnen,werd tijd.
    voor de rest wens ik jullie nog een paar fijne dagen toegewenst.
    HAVE FUN en vooral ENJOY.

    KUS CHANNIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

Weer thuis

11 Juli 2007

Op naar huis

09 Juli 2007

Warm Kaapstad

07 Juli 2007

Bekeuring!

05 Juli 2007

De Tuinroute
Maurice en Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 28329

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2008 - 26 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: