Op naar Bonaire - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Op naar Bonaire - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Op naar Bonaire

Door: Maus (Webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

13 September 2006 | Suriname, Paramaribo

We zijn er weer....

Gisteren en eergisteren zijn we naar New Nickerie geweest.

Oftewel het rijstdistrict van Suriname.
We werden smorgens opgehaald door een Jeep waar ze onder andere Savanne rally's mee rijden. Dik onder de reklame en allemaal atributen er op en er aan, zodat we toch wel enigzins opvielen.

Na een rit van 7 uur en diverse tussenstops in allerlei dorpjes en bezienswaardigheden waren we er omstreeks 1700 uur.

Onderweg zijn we dus nog gestopt zoals ik al zei... o.a. in het kleine plaatstje Groningen. Ik had het me veel groter voor gesteld maar dat komt dan ook omdat Groningen bij ons vele malen groter is.

Dus na een landweggetje te zijn over gecrost met de Jeep (die al kuren begon te vertonen) door de rimboe kwamen er er aan.

Een voormalig theehuisje, een zwembadje, een politiepostje met gevang, een regionaal bestuurshuisje en tal van monumenten die herinneren aan de tijd van vroeger waren nagenoeg de enige gebouwtjes die er stonden.

Onze gids Maikel die 8 jaar in Nederland had gestudeerd heeft ons de nodige geschiedenis verteld en we hebben hier even een nicotinestop gemaakt.

Denise heeft zowaar weer een geheugenkaart volgeschoten van allerlei "mensjes" die aan het spelen waren. Dit heeft ze trouwens de gehele reis al gedaan en ik weet niet of sommigen van hen het konden waarderen.
Maar goed als je een lieve lach van een hollandse blondine ervoor terug krijgt, dan strijken de meeste Surinamers een hand over hun hart.

Maar goed ik dwaal af....
Aangekomen in New Nickerie hebben we het hotel opgezocht en daar onze tassen gedropt, en hebben we ons even opgefrist. We hebben een bezoekje gebracht aan de plaatselijke dierentuin. (bleek een uit de hand gelopen hobby te zijn van de eigenaar van een restaurant)

Daarna hebben we even een hapje gegeten en zijn we terug gegaan naar het hotel.
In de bar (en ook al op de dijk) kwamen we Gijs en Cindy tegen die we tijdens de Awaradam trip hadden leren kennen en daar zijn we dan ook aardig mee doorgezakt in de bar van het hotel.

De volgende dag zijn we naar de markt geweest en heb ik een bezoekje gebracht aan de plaatselijke brandweer. Wat een armoe troef daar zeg!!

We zijn nu even wat dingetjes aan het kopen als souvenir voor thuis in het centrum van de stad. Even snel een internetcafe ingedoken ;)

Vanacht wordt voor ons een kort nachtje :( we worden namelijk al om 0330 opgepikt en narr het vleigveld gebracht waar we Suriname verlaten en naar Curacao vliegen.

Onze vlucht duurt ongeveer een uurtje. We moeten dan ook een paar uur wachten, voordat we door vliegen naar Bonaire. Wellicht gaan we daar nog even in Willemstad kijken.

We proberen in Bonaire nog even een computer op te sporen zodat we weer een berichtje kunnen achterlaten op deze site voor jullie!

Laters!

Maus en Denise

• 13 September 2006 - 19:06

Leonie:

jeetje, wat gaat het snel... nu alweer naar Bonaire... Maar wat een fantastisch mooie dingen hebben jullie gezien en meegemaakt in Suriname. Lieverds, geniet van Bonaire. Lekkerrelaxen op het strand, duiken, snorkelen..HeerlijK!! dikke kus Leo

• 13 September 2006 - 20:41

Brennie:

Hey familie,leuk om jullie zo weer te volgen hoor.Ik kijk elke dag ff in mijn mail om te checken of jullie erop staan.Op Bonaire gaan jullie ff lekker relaxen,heerlijk,geniet er van.Dikke kus van je nichie Brennie.

• 14 September 2006 - 18:53

Cynthia:

En dan nu lekker genieten op het mooie strand????
    Ben blij dat jullie het zo lekker hebben daar!! Geniet er nog ff lekker van en tot snel!!!
    kus.....