Racen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Racen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Racen

Door: Maus (Webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

10 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje.
Welliswaar niet zo een lange als die van mijn vrouwtje maar toch.....

Gisteren en vandaag zijn we wezen racen op de fiets, naar Frederiksdorp. (Oftwel een prut en zand marathon op de fiets al raggend door het mulle zand)

Frederiksdorp is een voormalige politiepost annex plantage waar de hoofdcommisaris en een aantal agenten van de Commewijne district woonde.

Tevens waren hier de cellen gevestigd. Dit is allemaal gerestaureerd en in volle glorie hersteld en nu dus ook geschikt voor overnachtingen.(een hotel dus)

Nadat we eerst door de drukke straten van Paramaribo zijn gefietst kwamen we bij een pontje aan. Hier zijn we de Suriname rivier overgestoken alwaar we kort daarna bij het voormalige Fort Nieuw Amsterdam aankwamen.

Hier hebben we even een stop gemaaakt voor wat foto's en even wat gedronken.

Daarna zijn we verder gefietst richting Frederiksdorp. Door de bloedverziekende hitte al fietsend over asfalt wat overging in: klinkers, zandweggetjes (mul zand) en bospaadjes (vol met modder)

Na ruim 3 uur fietsen, 2 pontjes en ca 30 kilometer verder, waren we er dus uiteindelijk.

Om nog maar over de terugweg te zwijgen.:(

Maar goed.... goed geslapen en gegeten en alweer veel te vaak gesch*ten.

Ik heb dus nu al 4 dagen last van de race... en daarmee bedoel ik geen racefiets of auto. Het gaat wel bijna net zo snel!

Uiteindelijk zijn we vanmorgen terug gegaan naar Paramribo. Wederom over dezelfde weggetjes terug. Alleen wilde Denise nog bij een andere plantage kijken. Dus ik als goedzak heb daar mee ingestemd.

En dat heb ik geweten!
Denise: Ga jij maar voor fietsen schat ik fiets wel achter je aan.

Dus ik fietsen en fietsen zelfs door de bagger en andere geulen vol met water. Leguanen en krabben ontwijkend als een echte dierenliefhebber.

Met bijna alle bagage bij me, in een fietsmand voorop het stuur, al zwenkend een weg banend door de rimboe. Zie je het voor je? Dan denk ik ook wel dat je het voor je ziet dat ik op mijn bek gegaan ben. GRRR!

En Denise maar kijken... zo van hoe kan dat nou? En ik heb even een kleine woordwisseling gehad met onze lieve heer.
In plaats van tegen mijn lieverd te keer te gaan.....

Maart goed zo goed gehumeurd als ik was (not!) ben ik doorgegaan. Om 12.30 uur waren we eindelijk terug in het hotel en ik heb me zelf voorgenomen om NOOIT MEER TE FIETSEN OP EEN VAKANTIE. Vooral niet op een afgekeurde ouwe wijven barrel!

Ik had beloofd om het kort te houden.....volgens mij?
Dus houd ik het ook even hierbij.

De fotos staan erop!!
Veel kijkplezier!

De groenten uit de rimboe.

Racende Maus en Denise

PS. nog gefeliciteerd he kleine etterbakkies (Kyana en Dylano) met jullie verjaardag!

Nog vele jaartjes toegewenst.
Oompie en tante.....

En Chan sterkte vandaag!

  • 10 September 2006 - 21:38

    Moes:

    Was je niet zo blij, kind? Had je soms honger van al dat fietsen? Moest wel ff lache van je verhaal! (pruttel pruttel). Rijstwater drinken, wil nog wel eens helpen! Tis smerig maar helpt wel! Wat een belevenissen, jullie liever dan ik. Groetjes en xxxx Moes

  • 10 September 2006 - 21:39

    Maus (Webmaster):

    O ja morgen naar New Nickerie.. Had Denise volgens mij al gezegd op de vorige pagina....

  • 10 September 2006 - 21:39

    Moes:

    Was je niet zo blij, kind? Had je soms honger van al dat fietsen? Moest wel ff lache van je verhaal! (pruttel pruttel). Rijstwater drinken, wil nog wel eens helpen! Tis smerig maar helpt wel! Wat een belevenissen, jullie liever dan ik. Groetjes en xxxx Moes

  • 10 September 2006 - 21:40

    Maus (Webmaster):

    Mam
    ik eet niets anders dan rijst!

    Komt me oren uit! en daar niet alleen!
    Maar goed gaat wel weer over....

  • 10 September 2006 - 21:49

    Moes:

    ben je online (chat)

  • 10 September 2006 - 21:58

    Moes:

    Je kan ook de sss krijgen van de warmte, of van het eten, of van het water waar het eten in gekookt is, of waar het eten in gewassen is! Heb je geen pilletjes meegenomen? Je moet met sss uitkijken dat je niet uitdroogt, zeker met dat klimaat daar! Hoe gaat Denise met dr tommie? Geen last van sss.moes

  • 11 September 2006 - 04:16

    Rem Nat Fab:

    Maus lekker fietsen man.
    maar ik begrijp het wel jij snelle hollander.
    je weet toch dat wij alles rustig aan doen.
    wij hebben geen races daar worden wij moe van.
    ik ga het je weer vertellen rustig aan man
    gr

  • 11 September 2006 - 18:00

    Leonie:

    Wat super om jullie foto's te zien!!! Zo te zien en te lezen hebben jullie een geweldige reis. Helemaal om het weer zo te volgen, kus Leo

  • 13 September 2006 - 12:20

    Jullie Nichtje Demi:

    hey hebben jullie het lekker naar jullie zin daar?
    hier het antwoord op de prijsvraag.het zijn niet 4 stammen maar 6 stammen(marrons)
    1:AUCANERS of N'DJUKA'S(okanisi)
    2:SARAMACCANERS of SAAMAKA
    3:MATAWARIERS of MATAWAI
    4:ALUKUS of BONI
    5:KWIINTI of KOFIMAKA
    6:PARAMACCANERS of PAMAKA
    ---------------------------
    1:de aucaners wonen aan de tapanahonie,boven commewijne en cottica.
    2:de saramaccaners wonen aan de midden-en de bovenloop van de suriname rivier.
    3:de matuwariers wonen aan de boven-saramacca.
    4:de alukus wonen in het lawa.
    5: de kwiinti wonen aan de beneden-saramacca.
    6:de paramaccaners wonen aan de marowijne.
    ---------------------------
    saamaka is een stam der marrons wiens naam bepaald is door de vlucht route langs de saramacca rivier.
    kortom de marrons die aan de boven loop van de suriname rivier wonen zijn saamaka's.
    ---------------------------
    zo lieve tante en oompje (hahaha)geintje.
    ik hoop dat ik mijn huiswerk goed heb gemaakt?
    jullie mogen best nog een prijsvraag doen hoor.

    dikke kus jullie nichtje DEMI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

Weer thuis

11 Juli 2007

Op naar huis

09 Juli 2007

Warm Kaapstad

07 Juli 2007

Bekeuring!

05 Juli 2007

De Tuinroute
Maurice en Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 28334

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2008 - 26 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: