Ziekjes, Mooi weer en Nijlpaarden - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Ziekjes, Mooi weer en Nijlpaarden - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Ziekjes, Mooi weer en Nijlpaarden

Door: Maus en Denise

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

30 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje van ons.
Om maar even gelijk met de deur in huis te vallen.... Ziek zijn is niet leuk en helemaal niet op vakantie.

Denise liep weer met een koorstlip en ik lag met de racekak in me nest. (voor zover ik niet op de pot lag en/of zat en/of hing)

En dat op de mooiste dagen van de vakantie. (althans tot nu toe)
Het is hier lekker warm en de zon schijnt volop.

Maar goed na een flinke dosis diacure en zovirax zijn we weer helemaal de oude.

Zoals je al op de kaart kon zien en kon lezen zitten we nu in St Lucia een klein vissersdorpje aan de kust midden in de "wetlands".

Het is een soort vakantiedorpje voor de rijkere waar zij naar toe gaan als ze vakantie hebben.

Vandaag hebben we de schade lekker ingehaald omdat ik gisteren op bed lag.
We zijn naar het strand geweest, een traditioneel Zuludorp (met dansen en onszelf in klederdracht gestoken) en een township bezocht (ghettowijk), lekker gegeten aan het water en naar de nijlpaarden en WALVISSEN gekeken!!

Ja je leest het goed walvissen ja....
Die zijn dus nu met hun trek vanaf Antartica naar Indische Oceaan bezig om daar te paren en te jongen waarna ze weer terug gaan.

We waren hiervan erg onder de indruk om die grote beesten zo te zien springen in het water en op hun rug te landen. Wat een spektakel om te zien!!

Als afsluiter nog even genoten van een mooie zonsondergang en nu even een mailtje tikken en lekker eten.

Morgen richting Sheffield Beach (Durban) waar we in de middag hopen aan te komen en maandag de auto inleveren en de vlucht pakken naar Port Elisabeth.
Daar blijven we een paar dagen en hoogstwaarschijnlijk komt daar ook het volgende berichtje vandaan.

Nog even op het juiste antwoord op de prijsvraag. Het waren er geen 6 (floortje) ze doden ook niet de meeste jagers (chantal) het waren ook geen andere rare beesten (Luc) en als je dan het juiste antwoord geeft zeg dan ook waarom (Manon)

Dus de jury (ik dus) ben onverbiddelijk en reken ik het niet goed.... Denise kan dit niet over haar hart verkrijgen en neemt voor jullie allemaal (degene die wat op hebben gegeven) iets mee.

Stelletje bofkonten!!!!
Maar goed ik mag ook niet klagen met een prive zuster aan je bed of WC gekluisterd.

ik ga proberen nog even een filmpje te plaatsen en hoop dat dit lukt en anders hebben jullie lekker pech. hahahaha

Dus de groenten van hak en een boodschap voor alle andere vakantiegangers....
Op tijd smeren en draaien!!

Denise en Maurice

Ps. Nog bedankt voor de felicitaties mbt ons 3-jarig huwelijk! (ook namens mijn vrouw hahahaha)

• 30 Juni 2007 - 17:03

Chantal:

hey afrikaantjes...

zo wat een verhaal maar weer.
    ik geniet weer met volle teugen hoor.
    maar 1 ding staat vast hoor, IK GA JULLIE OPGEVEN VOOR HET PROGRAMMA DE GROETEN UIT DE RIMBOE.
    maus je past daar helemaal tussen,ik mis wel 1 ding hoor DE PENISKOKKER??????.
    ben wel blij dat jullie weer opgeknapt zijn want de RACE is niks daar,en denise je moet niet te veel zoenen met die negers daar hihihhi geintje hoor.
    wij kijken nu alweer uit naar het volgend bericht.

PS:met kyana gaat het een stuk beter,ze hoest al een stuk minder,maar wat wil je met antibiotica.
    die longontsteking moet snel over gaan.

nou zussie en zwager dikke kusjes uit het herftachtige nederland.
    chantal

• 30 Juni 2007 - 20:42

Mamsje:

Hi droppie's

Volgens mij vinden ze je lippen lekker Niesie!(die stomme koorstlip ook)
    Wat is dat toch met jou Maus! (altijd die darmen op vakantie)

Maus en Niesie, wel te gek hoor die foto's in klederdracht, ik heb ze aan oma laten zien, die was helemaal in haar nopjes. Ze vertelde dat, ze zo'n reis ook wilde wilde maken, met al die donkere mensen om zich heen.(en ze wil niet eens vliegen)

Niet meer ziek worden, en op naar het volgende avontuur.

Dikke kus,

Coby

• 30 Juni 2007 - 21:00

Leonie En Bas:

Hmmm.... ziekies is niet leuk!!! gelukkig gaat het weer wat beter en kunnen jullie nog goed genieten van alles moois daar in Zuid Afrika. Wij vinden het zo leuk om jullie foto's al te zien, we genieten zo echt even mee. Liefs, Bas en Leonie

• 01 Juli 2007 - 17:13

Cynthia:

He Maus en Nies,
    Het is ook altijd hetzelfde met jullie in de vakantie hé...koortslip en racekak...Komt elk jaar weer in jullie verhalen terug!! Maar ook dit weer een superstory!!En leuk joh in die klederdracht, jullie kunnen het hebben..hahah..
    Nou hier wer in afwachting van het volgende verhaal!!
    ENJOY!!!!!!
    Dikke kus

• 01 Juli 2007 - 18:25

Brennie:

Hey familie...ik kijk altijd erg uit naar jullie verhaaltjes.Geweldig hoe jullie het allemaal verwoorden....Jewel vind de foto's van de dieren erg mooi.Ze wil ze wel ff komen aaien..haha.De klederdracht haalt jullie wel lekker op....hahahaha.Nou have fun nog daar en doe voorzichtig....

Dikke kus van ons...XXX.