Aantal dagen de wildernis in... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Aantal dagen de wildernis in... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Aantal dagen de wildernis in...

Door: Maus en Denise

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

21 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Jaja beste mensen we zijn nu aangekomen in het plaatsje Hoedspruit.

Gisteren en vandaag flink wat kilometers afgelegd. (450 en 225) Om van Pretoria te komen naar Hazyview. Aangekomen in Hazyview hebben we ingecheckt bij onze lodge en alvast even kwartier gemaakt.

De kamer was niet voorzien van TV, verwarming, warme douche voor Denise en een kingsize bed maar wel van een open haard. Dus best wel gezellig moet ik toegeven. (volgens Denise romantisch maar een man zegt dat nou eenmaal niet)

Na een aantal pogingen om de haard aan te krijgen heb ik maar een fles met parafine aan laten rukken want dat hout was met geen mogelijkheid aan te krijgen.

Zit je daar in je pendek en een lucifer te klooien en je vrouw maar roepen kom nou, lukt het, gaat het schat? en jij maar denken...... $%^##@@^&* open haard!!! GRRRR.....
Maar goed een liter parafine werkte dus goed achteraf. En branden dat ding joh!
hahahaha. Maar goed dus in slaap gevallen met een open haard knetterend aan je voeteneind. Erg rustgevend...

Alleen Denise niet hahahaha...

Vandaag dus koers gezet naar Hoedspruit waar ik dus nu dit mailtje zit te tikken op een gammel toetsenbord.

Onderweg nog een aantal leuke dingen gezien, Gods Window (een adembenemend uitzicht over Z.A) Bourke's lucky Potoles (een rotsformatie die ontstaan is door twee tegen elkaar instromende rivieren) en bijna een aantal apen onder de toyota weg moeten pulken...

Zaten gewoon op de weg een kop koffie te drinken ofzo... en als je dan wilt stoppen om een foto te nemen peren ze hem weer.... eigenaardige beestjes zijn het...

Ze lijken wel op een aantal mensen die ik ken.... (wie de schoen past...)

Anyway.. we gaan dus een aantal dagen hier verblijven en ik weet niet of we in de gelegenheid zijn om iedere dag te kijken of mailen. Ik weet dat jullie achter de computer vastgeplakt zitten en zitten te wachten op een berichtje van ons maar een boom met een adsl aansluiting vind je niet zo snel.

4 dagen met gamedrives (safari ritten) zitten er nu dus aan te komen en hopelijk vanavond al een nightdrive door de bush.

Heb er zin in!! Wilde beesten kijken.
O ja het eten is goed hier en best een aangenaam klimaat hier met een lekkere temperatuur.

Spreek jullie snel!

Groet,

Safari Arie en wilde miep


Ps. fotos ga ik nu plaatsen.
Hoop dat het lukt....

  • 21 Juni 2007 - 11:43

    Maus:

    gelukt he?


  • 21 Juni 2007 - 12:46

    Mams:

    Wat zeg je nou? Niet eens een kingsize bed? Een hangmatje of stro-bedje soms?
    Volgens mij is het niet zo heet daar, toch? Nou ja, beter dan in Zuid-Europa.
    Griekenland en Italie worden de aankomende week verwarmd tot ca. 40-45 graden. Laura is ook goed aangekomen, alleen niet zo goed vertrokken..... Die doos van de Holland Balie had zich verslapen, kwam pas om 05.00 uur aankakken. Laura helemaal over de rel...want de vlucht vertrok om 05.50 uur. Anyway, dat vertelt ze zelf wel.
    Bij ons was het afgelopen maandag ook feest!!!! De boiler in de keuken was gesprongen....waterballet van hier tot Tokio..En wat nog erger was... die grote Steur (pa's lievelingetje) is verdronken...(zat vast in de wortels van de drijfplanten). Kus, en let op voor de wilde dieren! mams

  • 21 Juni 2007 - 15:00

    Luc:

    Jullie gaan toch niet voor TV en Verwarming naar Zuid Afrika maar vooral voor de wilde dieren en koffiedrinkende apen. Wees blij dat er geen kingsizebed aanwezig was 'n twijfelaar is veel lekkerder.
    Maus pas maar op met die vele kilometers links rijden je linkerarm gaat namelijk door het vele links schakelen (of is het 'n automaat)in verre ontwikkeling en dat staat zo raar als je terugkomt.
    En het hout voor de open haard zal best wel goed geweest zijn, maar misschien moest dit ook wel links aangestoken worden. Jij heb toch allen leren blussen, daarom is aansteken ook zo moeilijk. Dat jij goed kon slapen en Denise niet begrijp ik wel, laat haar eerst even wennen aan dat linkse gedoe.
    He kinderen houd je ogen goed open en nog veel plezier in Z.A.
    Mochten jullie dit nog lezen voor a.s maandag OK, zoniet dan horen jullie twee weken van ons niets meer daar wij maandag naar Corfu vertrekken. Lekker warm daar. Hou je taai.
    Pa Luc en Tonnie.

  • 21 Juni 2007 - 18:37

    Chantal:

    hey afrikaantjes.........

    ik weet het niet met jou hoor MAUS........volgens mij zijn jullie met vakantie en dan moet jij gewoon weer met vuur spelen,brandweermannetje zijn doe je maar in holland niet in zuid afrika HIHIHHIIIIII,HAHAHAAAAAAAAAAAAAA.
    nee echt waar ik ben blij dat jullie weer heerlijk aan het genieten zijn.
    en dat autorijden moet je naar ff LINKS laten liggen.
    hier gaat het ook goed, lekker weer,dus ben vaak in de tuin aan het voor bakken.
    maar zien van de foto's, hoef ik niet zo bang te zijn dat ik als enige melkfles naar portugal ga,hihihhi.
    nou zussie en zwagertje have fun en vooral enjoy.

    dikke kus uit het warme holland chantal.

    PS:de kids zijn alle 3 over,en demi haar voorlopig advies voor middelbare school is VMBO-T.

  • 21 Juni 2007 - 21:21

    Cora:

    Hee! Gaat lekker he? Jullie hebben alweer veel gezien. Mooie foto's ook.
    Doen jullie voorzichtig in de wildernis?
    Maar hoop wel dat jullie heel veel dieren zien! xxxxxx
    ps doe maar geen olifant voor maaike hoor want wie moet hem uitlaten dan?

  • 22 Juni 2007 - 06:17

    Leonie En Bas:

    Hihi, weer super om jullie vrehalen te lezen!!! Veel plezier met de "beestjes"!! Liefs, Leonie en Bas

  • 22 Juni 2007 - 09:24

    Cynthia:

    Open haard is idd romantisch, althanz zou romantisch kunnen zijn!! Lag er geen kleedje voor??ipv een kingsize bed..;-)
    Ik zou ook niet kunnen slapen hoor Denies, maar datz al dan wel weer aan ons liggen!
    Veel plezier de komende dagen en ik ga weer in afwachting tot jullie zo een boom vinden met ADSL< zodat ik weer een volgend verhaal kan lezen.....
    HAVE FUN!!!!
    Kus

  • 24 Juni 2007 - 15:38

    Luc:

    Maus en Denise wij gaan straks naar Corfu zoals ik al vertelde in het vorige bericht van ons en blijven twee weken weg.
    Maar wij wilden jullie nog een mooie trouwdag 25 juni toewensen, deze trouwdag is vast bij de wilde beesten af.
    Het bloemetje krijgen jullie wel als we allemaal weer thuis zijn.
    Blijf allert en heel veel plezier nog in Z.A.

  • 25 Juni 2007 - 07:35

    Chantal:

    hey AFRIKAANTJES....................

    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE TROUWDAG....ALWEER 3 JAAR.........
    NEEM EEN BORREL VAN ONS,,,,WIJ NEMEN ER OOK 1.......
    GA LEKKER GENIETEN VAN ELKAAR,,,WANT HET WORDT NU WEL EENS TIJD VOOR EEN NICHTJE OF NEEFJE HOOR.....DUURT NU TE LANG HOOR HIHIHHI......

    DIKKE KUS FAMILIE KENTER

  • 25 Juni 2007 - 15:27

    Moos:

    @ mam

    Lekker kut zeg dat die steur verzopen is.
    Hoe kan dat nou weer?

    Enne ik neem aan dat je de boiler op de zaak bedoeld toch?

    Zal wel weer feest zijn geweest....

    Maare ga nu een nieuw bericht plaatsen en wat fotos...

  • 25 Juni 2007 - 15:53

    Moos:

    Even een kort berichtje...

    We zitten nu midden in het krugerpark en hebben een computer gevonden die het doet. Echter kan ik niet inloggen op de site om een bericht te plaatsen en de fotos die we gemaakt hebben.

    Dit zijn er al een stuk of 600. En we zijn er nog maar net.

    Maar goed we proberen het morgen even want dan zijn we als het goed is in een stad waar het wel kan. Internetcafes zijn hier nog niet zo in opmars dus het is even zoeken.

    Wij gaan nu ons 3 jarig jubileum vieren en spreken jullie van de week wel....

    Groet,

    Maurice en Denise

  • 25 Juni 2007 - 17:31

    Mamsje (Coby):

    Heerlijk om jullie persoonlijk te kunnen feliciteren, en natuurlijk om jullie stem te horen.
    Zoals ik kan lezen genieten jullie weer volop van deze vakantie. Ook ik geniet, maar dan van de VUT (vandaag mijn eerste dag)
    Nou droppie's, ik zie het volgende verhaal van jullie "hopelijk" snel

    Kus Coby

  • 25 Juni 2007 - 19:07

    Cynthia:

    GEFELICITEERD met jullie 3jarig jubileum!!! Maak er een leuke, gezellige dag/nacht van!!!
    Dikke kus en ik wacht weer op het volgende verhaal!!
    XX

  • 25 Juni 2007 - 20:05

    George En Laura :

    Hoi hoi, we drinken nu lekker een borreltje op jullie trouwdag hoor! Gefeliciflappert vanuit kos! kus je zus en aanhang

  • 25 Juni 2007 - 20:29

    Mams:

    Steur had zich klem gezwommen in de wortels van een drijfplant ennuh idd was de boiler op de zaak....Maarreeee Pa en ik hopen dat jullie vandaag ontzettend genoten hebben (van elkaar enzo...)en natuurlijk van jullie trouwdag! Kusjes, mams (anita)

  • 25 Juni 2007 - 20:41

    Frans En Anita:

    Een bloemetje kan ik vandaag niet gev en, neerzetten als jullie terug zijn, is ook geen optie want dan moeten jullie weer werken, dus i.p.v. een bloemetje heb ik als kado-tje, ruimte voor jullie gekocht voor 100 foto's en 2 video's. Kunnen jullie een jaar lang je foto's plaatsen. mams

  • 26 Juni 2007 - 09:32

    Leonie En Bas:

    Nu ipv via de sms even online: van harte gefeliciteerd met jullie 3 jarig jubileum!!!! Hopelijk hebben jullie gisteren een leuke dag gehad! Veel liefs van ons!

  • 27 Juni 2007 - 09:02

    Arijan:

    Ha die jubilarissen,

    Nog van harte gefeliciteerd !!
    3 jaar alweer, gaat snel he??

    En wat nou geen PC's te vinden?? er zijn vorig jaar ik weet niet hoeveel van die opwindbare pc's die kant op gegaan van ons geld?? hahah

    Geniet ervan !!:) En wederom de wijze les doe geen dingen die ik ook niet zou doen ! PROOST ;) !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 September 2008

Weer thuis

11 Juli 2007

Op naar huis

09 Juli 2007

Warm Kaapstad

07 Juli 2007

Bekeuring!

05 Juli 2007

De Tuinroute
Maurice en Denise

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 28343

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2008 - 26 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: