Hello Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu Hello Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice en Denise Witteveen - WaarBenJij.nu

Hello Suriname

Door: Denise(Webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Denise

03 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Eindelijk een berichtje van ons! Het gaat goed met ons. Konden niet internetten, waar wij verbleven.

Hoe is het bij jullie?! Hier, erg warm en vochtig. Echt als je maar een boek oppakt breekt het zweet je uit. Maar erg lekker!

Wij zijn donderdagmiddag aangekomen. Vlucht van 8,5 uur. Prima vlucht gehad, alleen wel een hele erge drukke vlucht. Boeing 747 tot aan zijn nok vol. Handbagage wat ik nog niet eens al ruimbagage meehad.....En geloof mij wij hebben ook wel wat mee. Maar broeken en truien van Maus en mijzelf neemt natuurlijk amper ruimte, die poppenkleertjes :-)
Na ja, drukke vlucht met wat kleine vertraging, omdat een passagier 3 flessen whiskey had laten lekken op stoelen. Stel je voor een vlucht van 8,5 uur met whiskey op je stoel. Stront LAM, ben je dan.
Dat waren niet onze stoelen gelukkig, of jammer genoeg niet;-)

Uiteindelijk geland op Johan Adolf Pengel Luchthaven, douane door en bagage gehaald.We zouden opgehaald worden en naar ons hotel worden gebracht. Echter geen transfer te bekennen met onze naam erop. Ze kwamen niet opdagen. Lekker begin, maar onze instelling was, flex en relax! Maar wel even gebeld naar NL om te checken, klopt dit wel en is dit een voorbode voor de rest van onze reis. Maar nee, slechts een miscommunicatie Ahum.....toen hebben we een taxi gepakt naar ons hotel in Paramaribo, Tran Elite. Prima hotel, lieve eigenaresse. Er staat zelfs een loopband en een stepapparaat, dus ik kan mijn 5 km doen........Yeah right......van de trap op en neer loop je al te hijgen.Dus gewoon weinig inspanning. Prima dus! We moeten gewoon een beetje acclimatiseren!

Vrijdagmorgen gingen we gelijk naar Overbridge River Resort. Dus weinig tijd in Paramaribo doorgebracht. Overbridge is een Resort aan de Suriname Rivier. Mooi, maar wel een beetje dood. Na 18.00 uur is daar het restaurant en de bar al dicht. Dus Denise lag al om 19.00 uur te slapen. Maurice is maar alvast gaan lezen in de Da Vinci Code! Echt een plek om goed tot rust te komen. Dat hebben we dus ook uit pure noodzaak gedaan.

Zaterdag met een boot naar de JodenSavanne geweest. Niet echt heel indrukwekkend, maar ja beter dan de hele dag op een artifical strand liggen. Nee zo vervelend was het ook niet hoor. Het is fijn zwemmen in de Suriname rivier! Maar we waren blij dat het maar 2 nachten waren. Op zich was het best lekker om zo de reis te beginnen! De jodenSavanne is een plaats waar vroeger Portugese Joden hebben geleefd en daar een plantage hebben gerund. Nu is het volgegroeid met bos en zijn er voornamelijk begraafplaatsen. Met deze historie is het wel echt een plek die je moet zien als je in Overbridge bent.

Zondag (vanmorgen) om 05;30 uur ons bed uit voor een jungle tour. Was leuk. Door de modder stappen en natte voeten gehaald. Brulapen gezien en een hele boel vogels. Maar wij denken niets vergeleken met de jungle die we morgen tot vrijdag gaan ontdekken in Awaradam!! Dit is echt het binnenland, waar we met korjaaltjes over de rivier naar het Marron dorp gaan. De Bosnegers. Daar gaan we kennismaken met de inheemse gewoonten, zwemmen in heldere kreken, slapen in primitieve hutten met hangmatten. We horen van de mensen die we tot nu toe hebben gesproken dat het helemaal top moet zjn. Hoogtepunt van hun reis door Suriname! We zijn benieuwd en hebben er enorm zin in!!!

Vanavond hebben we gegeten met Gheeta, dochter van een collega van Maurice. Erg leuke avond gehad en lekker gegeten. Ze heeft ons al aaridg wat van Paramaribo laten zien. De 13e neemt ze waarschijnlijk een vrije dag als ze kan en dan gaan we naar de Rum fabriek, waar oa Black Cat wordt gemaakt. Daar werkt ze als marketing manager.

Vanaf morgen zijn we dus tot vrijdag onbereikbaar! Geen internet bij de bosnegers......alleen maar klapperbomen.
Vrijdag zijn we weer in Paramaribo. Dan waarschijlijk ook weer bericht van ons. Dat weet ik wel zeker eigenlijk!

Tot vrijdag!
Groetjes,
Maurice en Denise

• 04 September 2006 - 05:08

Niels:

Heej zus en zwager.

Nou ik ben weer in het kikkerlandje hoor een dag later dan gepland... onze eigenlijke vlucht was zwaar overboekt en ook al hadden wij wel een stoel wij hebben ons vrijwillig opgegeven om nog een dag extra, OP KOSTEN VAN KLM, te blijven in Kuala Lumpur. Hotel (5 sterren!) werd betaald plus de hele dag eten en drinken en daarnaast hebben we allebei een voucher gekregen van 200 euro op een volgende vlucht, dus korting.
    Nou ja, dat kon ik natuurlijk niet weigeren.

Anyway, dit is JULLIE site dus ik zal niet MIJN verhalen hier gaan neerknallen.

Klinkt allemaal heel erg goed wat jullie nu al meemaken, maar ik weet zeker dat het nog beter en spannender word.
    Have fun!

Kus Niels

• 04 September 2006 - 07:00

Leonie:

Hallo!!!!
    Wij zijn weer terug vanuit het mooie Thailand en na het lezen van jullie verslag,wil ik weer terug!! Klinkt helemaal goed, het is juist lekker om wat rustiger aan te beginnen.En toch al aardig wat gezien. Leuk om weer zo met jullie te kunnen meeleven!

Heeeel veel plezier in de jungle!!! Geniet, kus Leonie

• 04 September 2006 - 07:27

Rem Nat Fab:

hallo vankantie mensen
    leuk even wat van jullie te horen.
    maak er een gezellige vacatie van en geniet met die brulaap van je

• 04 September 2006 - 08:13

Luc:

Hallo luitjes, lekker dat alles goed gaat. Hier is het ook erg vochtig (regen). Kijk maar uit voor die brulapen in de jungle. Wat die vogels betreft er zullen ook wel kanaries bijzitten veel surinamers hebben vaak deze vogels. Je ziet ze daarom in de Bijlmer vaak met 'n vogelkooi naar het park gaan. Met 'n brulaap in 'n kooi is dit wat lastiger. Wij gaan morgen met de cruiseboot weg, zullen niet liggen in hangmatten, komen ook geen bosnegers tegen want wij hebben een heel ander soort vakantie als jullie (komt door de leeftijd).
    Wij proberen jullie te volgen op de site waarbenjij.nu, anders tot als we terug zijn.
    Maus en Denise heel veel plezier en blijf voorzichtig. dikke zoen Pa Luc en Tonnie.

• 04 September 2006 - 11:19

Raymond En Sonja:

hoi buurtjes wij zijn zaterdag terug gekomen uit italie lekker gehad hoor ray en ik wensen jullie een leuke vakantie toe tot later!!!

• 04 September 2006 - 15:58

Brenda Kolkman:

Hey familie,alles gaat goed met jullie dus.Fijn te horen.Hele fijne vakantie verder en doe voorzichtig.....!!!! Dikke kus Brenda...XXX.

• 04 September 2006 - 17:07

Chris:

hoi,moos en niese.warm????
    in nederland in juli dan is het pas warm! en ff over dat zweten,dat had je hier in nederland toch ook al moos??als je een boek pakte tenminste!!!!!!
    lekkere omgeving daar,geniet maar lekker....en o ja, moos oppassen he straks in die fabriek niet teveel aan al die zwarte poezen zitten ! grtjs en veel plezier

• 04 September 2006 - 17:23

Cynthia:

He familie,
    Nou weer helemaal top om jullie verhalen weer zo te lezen..Blijft leuk..Chantal had het adres al in mijn favorieten gezet..hahaha..alsof ik dat zou vergeten...Anyway, jullie hebben weer een topreis..ga er lekker van genieten...leuk joh zo de jungle in!! Doe voorzichtig en slaap lekker in die hangmatten...En jullie weten het he als jullie terug zijn....mosselen en vakantie DVD's..hahaha...Ja Maus, jij krijgt wat anders...Dikke kus...

• 04 September 2006 - 22:03

Coby (mamsje):

Hi droppie,s

Fijn dat alles toch nog naar wens verloopt tot nu toe (buiten je transfer)
    Vanaf vandaag hier weer een vol huis (is te merken)
    Geniet van de jungle tour en ik kijk uit naar jullie volgend bericht.

Dikke kus voor beide.

Coby

• 06 September 2006 - 23:01

Chantal:

hier ff een berichtje uit holland.vandaag zeer lekker weer geweest,demi is weer naar school,en a.s maandag 11/09 gaan de 2-ling voor het eerst naar school(zal mij benieuwen).
    zal ff een zware domper worden voor kyana en dilano.
    zondag gaan we hun verjaardag vieren dus neem lekker een borrel op jullie neefje en nichtje hun verjaardag(in ons hart zijn jullie bij ons)nou denies en maus geniet lekker verder van jullie vakantie en op naar het volgend nieuw bericht van jullie(kan niet wachten hihihiiiii).
    en PS DE KETJAP WAAR IK HET OVER HAD IS TE KOOP OP DE CENTRALE MARKT IN PARAMARIBO BIJ DE JAVANE DE KETJAP MET DE RODE DOP EN DE PINDA SAUSE OOK OP DE ZELFDE MARKT.

tot het nieuwe bericht.
    dikke kus channie,kenneth,demi,kyana,dilano.

mo yere moro latra fonoe.
    or maby mo sie you tamara
    a boeng lobi you

• 08 September 2006 - 12:05

Monique:

Klinkt allemaal leuk. Jullie vervelen je niet! Veel plezier nog daar!
    groetjes